Il est possible que nous ayons le même problème.
Avant, Bubbleupnp fonctionnait parfaitement. Depuis quelques temps, mois d'avril peut-être, sans changement de configuration autre qu'une possible mise à jour automatique, il perd régulièrement la connexion au Nas et au streamer suite à une période d'inactivité ou lorsque je rentre chez moi après m'être absenté. Le seul palliatif que j'ai trouvé a été d'augmenter la durée avant déconnexion pour minimiser cet inconvénient. Sinon, je dois rebooter mon smartphone. J'aimerais donc bien, moi aussi, avoir une explication et une meilleure solution.
Pour info, Bubble semble être au courant du PB et indique ceci dans l'aide du paramétrage :
Intermittent WiFi disconnections
Independently of 'battery saving' measures, it is possible your Android device suffers from intermittent WiFi disconnections that usually last just a few seconds (before reconnecting) thus go unnoticed because it does not affect most other apps. However, in BubbleUPnP, any temporary loss of WiFi is a thermonuclear event that will stop playback and switch the current renderer to the local renderer. The cause can be difficult to troubleshoot as it can be due to WiFi drivers, WiFi routers, bad cooperation between a router and Android, a poor WiFi signal, a DHCP renewal issue, ...
Try these:
very important: make sure your WiFi router firmware is up-to-date and update it if necessary
reboot your WiFi router and Android device. The problem may disappear for a while then reappear
analyze your Wi-Fi reception level with a dedicated app and eventually switch to a less crowded WiFi channel
if connected to a 2.4 Ghz WiFi, try using the 5 Ghz band if possible (and vice-versa)
in case these disconnections are cause by DHCP renewal, try assigning a static ip address to your Android device in the router's web interface. For this, you will need the MAC address of your device that you can find in the WiFi advanced settings.
Je n'ai pas essayé récemment de mettre à jour mon routeur wifi NETGEAR, peut-être est-ce la solution ?
Avant, Bubbleupnp fonctionnait parfaitement. Depuis quelques temps, mois d'avril peut-être, sans changement de configuration autre qu'une possible mise à jour automatique, il perd régulièrement la connexion au Nas et au streamer suite à une période d'inactivité ou lorsque je rentre chez moi après m'être absenté. Le seul palliatif que j'ai trouvé a été d'augmenter la durée avant déconnexion pour minimiser cet inconvénient. Sinon, je dois rebooter mon smartphone. J'aimerais donc bien, moi aussi, avoir une explication et une meilleure solution.
Pour info, Bubble semble être au courant du PB et indique ceci dans l'aide du paramétrage :
Intermittent WiFi disconnections
Independently of 'battery saving' measures, it is possible your Android device suffers from intermittent WiFi disconnections that usually last just a few seconds (before reconnecting) thus go unnoticed because it does not affect most other apps. However, in BubbleUPnP, any temporary loss of WiFi is a thermonuclear event that will stop playback and switch the current renderer to the local renderer. The cause can be difficult to troubleshoot as it can be due to WiFi drivers, WiFi routers, bad cooperation between a router and Android, a poor WiFi signal, a DHCP renewal issue, ...
Try these:
very important: make sure your WiFi router firmware is up-to-date and update it if necessary
reboot your WiFi router and Android device. The problem may disappear for a while then reappear
analyze your Wi-Fi reception level with a dedicated app and eventually switch to a less crowded WiFi channel
if connected to a 2.4 Ghz WiFi, try using the 5 Ghz band if possible (and vice-versa)
in case these disconnections are cause by DHCP renewal, try assigning a static ip address to your Android device in the router's web interface. For this, you will need the MAC address of your device that you can find in the WiFi advanced settings.
Je n'ai pas essayé récemment de mettre à jour mon routeur wifi NETGEAR, peut-être est-ce la solution ?