08-02-2025, 03:30 PM
(Modification du message : 08-02-2025, 03:33 PM par mishelinka.)
Merci, interessante cette review « technique ». Je note ça au passage:
The Cyrus ONE HD comes across as smooth. We do not see on the Prism the lowest noise floor in the test field at 1 watt, but towards 10 watts it does drop with 20dB. This does indicate that you’d better ‘turn that knob’ a bit; you’ll get a better signal-to-noise ratio.
Et je peux confirmer que le Cyrus ONE apprécie effectivement qu’on monte un peu le volume, ce qui lui permet de s’exprimer au mieux, et de passer de bon à très bon…
The Cyrus ONE HD comes across as smooth. We do not see on the Prism the lowest noise floor in the test field at 1 watt, but towards 10 watts it does drop with 20dB. This does indicate that you’d better ‘turn that knob’ a bit; you’ll get a better signal-to-noise ratio.
Et je peux confirmer que le Cyrus ONE apprécie effectivement qu’on monte un peu le volume, ce qui lui permet de s’exprimer au mieux, et de passer de bon à très bon…

Sources : Sansui TU-317 / Daphile sur Mini PC + C19 / Dac : Musician Pegasus / Amplification : Kora Design 30 / Cyrus ONE / Stormaudio V35 / PP EL84 (OKS)
Enceintes : LS3/5a Rogers 15Ω (1984) / ASA « Monitor Pro en bois massif »
Enceintes : LS3/5a Rogers 15Ω (1984) / ASA « Monitor Pro en bois massif »