03-20-2021, 08:45 PM
I became interested in developing a cap for guitars after a conversation with my friend Brian Kelly (Cincinnati / Nashville). He recalled a story from the 60’s when he and Seymour Duncan raided the 'graveyards' of old "tube" radio and TV repair shops looking for old 1940’s and 50’s ‘paper in oil’ caps. Brian said: “I honestly thought Seymour might have lost his mind when he came up with the idea that these old, leaky, sometimes radically out-of-spec caps might really be a significant part of the classic Fender sound.”
Our new line of V-Cap TONE capacitors is the result of 4+ years of extensive R&D. We believe we’ve ‘cracked the code’ for what makes a great guitar cap, capturing the ‘magic’ of those select 40’s & 50’s caps, but with far better consistency and reliability.
Ce n'était pas une critique, je voulais juste savoir s'il y avait un intérêt à avoir ce "son classique" avec nos électroniques.
Oui, j'avais bien remarqué la sérigraphie datant de l'ère soviétique et non celle de l'ère Reflektor.
Our new line of V-Cap TONE capacitors is the result of 4+ years of extensive R&D. We believe we’ve ‘cracked the code’ for what makes a great guitar cap, capturing the ‘magic’ of those select 40’s & 50’s caps, but with far better consistency and reliability.
Ce n'était pas une critique, je voulais juste savoir s'il y avait un intérêt à avoir ce "son classique" avec nos électroniques.
Oui, j'avais bien remarqué la sérigraphie datant de l'ère soviétique et non celle de l'ère Reflektor.
Système audio 1: Alim shanti, USBridge sous Volumio, interface Matrix Spdif2, cable AES "lamouette", dac SFD 2.2, préampli CJ PV-14L et ampli CJ LP70S, JMR Abscisse
Système audio 2: USBridge, AudioGd R2R2, préampli ARC SP16L, Pieraudio MS 680, Inselklang
Système audio 2: USBridge, AudioGd R2R2, préampli ARC SP16L, Pieraudio MS 680, Inselklang